אוויר הרים ומים חיים – סיור למעיין השלושה וגבעת גל

סיור קצר

בסיור זה נמליץ על מסלול פחות מוכר – מעיין השלושה, המוכר גם בכינויו “מעיין חי”.

מעיין השלושה ממוקם בנקודה הגבוהה ביותר בשדרת ההר המרכזי, בגובה של 1000 מטר. המעיין נמצא בסמוך לבסיס ג’אבל ג’אליס ולשכונה הנושאת את השם “גבעת גל”.

בסמוך למעיין השלושה ישנן כמה נקודות יפות לשבת, מים נחמדים על מרפסת עץ ותצפית שממנה ניתן לראות את העובדה שקרית ארבע היא הנקודה הגבוהה ביותר על ההר. מהתצפית ניתן לראות את מרבדי החקלאות והכרמים הרבים שגדלים באקלים ההררי, שנפרסים לפנינו בבקעת בית ענון. בית ענון משמר את שמה של בית ענות שמופיעה בספר יהושע פרק ט”ו, כחלק מן הערים השייכות לנחלת כלב, בתוך נחלת הכלל של שבט יהודה.

ניפרד ממעיין השלושה ונתקדם רגלית לאורך הגדר ושביל הג’יפים הלבן לכיוון “גבעת גל”, יישוב שהוקם בשנת תשס”ב ע”י תושבי קרית ארבע, ובקצהו יש תצפית נפלאה בשם “רוח אחרת”, המנציחה שלושה מבני הקריה – שני צעירים שנרצחו במהלך טיול – אחיקם עמיחי ודוד רובין  – וכן את זכרו של קצין צה”ל, רס”ן בניה שראל, גם הוא תושב הקריה, שנהרג במבצע “צוק איתן”. מגבעת גל ניתן לראות את דרום הר חברון, את הכפר הגדול בני נעים ובעיקר את הנוף השונה מזה שראינו בתצפית הצפונית. כאן כבר בולט היעדרה של חקלאות ומתחיל ספר המדבר ואזור רעיית הצאן. בתצפית ישנה פרגולת עץ בצורת מגן דוד, עץ אלון בודד על ההר ולא פחות חשוב – שירותים.

איך מגיעים למעיין השלושה? נכנסים לקריית ארבע מאזור התעשייה, בצומת עיקול היין עוברים את היקבים של הקריה ולפני הכניסה לקריית ארבע פונים ימינה לחניה, לפני הבסיס. אפשר לרשום בוויז – גבעת גל.

מומלץ להגיע בשעות אחר הצהריים ועד לשקיעה.

רוצים מידע נוסף – מוזמנים ליצור איתנו קשר!